Ve vile Stiassni vzniká film inspirovaný sny její nemladší obyvatelky. Natáčí jej uznávaná umělkyně Daria Martin.

Daria Martin je autorkou řady oceněných uměleckých filmů. Jejich projekce proběhly v renomovaných moderních galeriích v Evropě i zámoří. Zároveň je vnučkou Susi (Zuzany) Stiassni, dcery stavebníků slavné brněnské vily a významných textilních magnátů. Nyní Daria Martin připravuje krátký hraný film s názvem Tonight the world (Svět dnešní noci) inspirovaný deníkovými záznamy snů své babičky.

Film bude natočen na 16mm formát, následně převeden do digitální podoby a jeho premiéra je připravována v Curve galerii kulturního centra Barbican v Londýně.Daria Martin ve svém novém díle interpretuje vybrané sny své babičky přímo ve vile Stiassni a přivádí složitou a bohatou historii zpět k životu: „Od dětství jsem obdivovala objemné deníky své babičky, Susi Stiassni, do kterých si každé ráno zapisovala nový sen. Po své smrti v roce 2003 zanechala plnou polici s několika tucty svazků, v nichž byly zaznamenány tisíce snů ze druhé poloviny jejího života. Naštěstí mi dala svolení, abych si je přečetla. Okamžitě mě oslovilo, jak živé její zápisky byly – ožívaly na stránkách jako literatura. Tento masivní soubor snů byl ve skutečnosti životním dílem.” říká Daria Martin o projektu.

Susi Stiassni si v pokročilém věku začala zapisovat své sny do deníků. Podnětem k tomu byla psychoanalýza, v zapisování však Susi pokračovala dalších 35 let, během nichž zaznamenala více než 10 000 snů. Stovky z nich se odehrávají ve vile Stiassni nebo samotném Brně a okolí. V některých se sem Susi vrací jako dítě, zatímco v jiných působí ve svém domově z dětství jako dospělá osoba.

Daria Martin pokračuje: „V roce 2010 jsem o těchto denících natočila esej – film „Jedna z věcí, které mě přivádějí k pochybám“, kdy jsem srovnávala její soukromé úsilí se svou snahou realizovat fantazie ve filmu. K deníkům jsem se však vždy chtěla vrátit a interpretovat je...”.

Produkční servis v Brně pro britský štáb zajišťuje GNOMON Production. Tým producenta Jana Hubáčka spolupracuje s Filmovou kanceláří Brno a ke spolupráci přizval také významného kameramana Alexandra Šurkalu. Výroba filmu byla podpořena Jihomoravským filmovým nadačním fondem.